Informacja dla osób głuchych i słabosłyszących.
Podlaski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online.
Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik (za pośrednictwem komputera z kamerą) połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
Usługa dostępna jest w:
Od 1 kwietnia 2012 roku NFZ umożliwia obsługę klientów za pośrednictwem usług tłumacza języka migowego oraz sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych. Będzie to dotyczyło spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych, takich jak podleganie ubezpieczeniu zdrowotnemu oraz prawo do świadczeń. Szczegółowy tryb postępowania osób chcących skorzystać z tego uprawnienia określa Zarządzenie Prezesa NFZ z dnia 29 marca 2012 r.
Zgłoszenie chęci skorzystania z usług tłumacza lub sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych powinno nastąpić z trzydniowym wyprzedzeniem (poza sytuacjami nagłymi). W tym celu należy wypełnić i przesłać do Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ następujący formularz:
FORMULARZ – DOC I PDF
W przypadku wątpliwości dotyczących możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego lub sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych, prosimy o kontakt z Wydziałem Obsługi Klientów:
tel. 85 745 95 00
faks: 85 745 95 39
e-mail: kancelaria@nfz-bialystok.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta
Pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta:
Uzyskasz informację o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej, najbliższym SOR oraz aptece, w której znajdziesz swój lek – porozmawiasz z nami również w języku angielskim
Dowiesz się o najkrótszym terminie do lekarza specjalisty. Możesz również skorzystać z naszego serwisu terminyleczenia.nfz.gov.pl
Nie możesz czekać? Zamów połączenie z konsultantem – oddzwonimy
W godzinach 8 -16 w dni robocze możesz skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego
Jesteś często on-line? Skorzystaj z wygodnego czatu tekstowego z konsultantem Telefonicznej Informacji Pacjenta
Napisz do nas e-mail w swojej sprawie na tip@nfz.gov.pl. Nasi konsultanci odpowiedzą najszybciej jak to możliwe.
W godzinach 8.00-18.00 możesz też uzyskać informację o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Chcesz złożyć skargę lub wniosek? Zobacz jak to zrobić krok po kroku.
Pamiętaj! Nie możesz złożyć skargi lub wniosku przez telefon, e-mail, formularz kontaktowy lub czat z konsultantem.